رو نوشت

می نویسم تا بنویسند نوشت از دلش یک رو نوشت

رو نوشت

می نویسم تا بنویسند نوشت از دلش یک رو نوشت

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سجاد طاهری، دبیر مجمع عدالت خواه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در شیراز، با اشاره به بازکردن بخیه‌های کودک چهار ساله در اصفهان، گفت: متاسفانه برای چندمین بار شاهد توهین به اقشار مستضعف جامعه از سوی برخی پزشکان بوده‌ایم و این بار خبر ناگوار باز کردن بخیه‌های تازه گره خورده چانه کودک چهارساله در اصفهان به دلیل عدم بضاعت مالی دل ما را به درد آورد.


وی با بیان اینکه در حکومتی که یکی از اصول شکل‌گیری آن حمایت از محرومین و مستضعفین جامعه است، این گونه با این قشر مستضعف برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دفعه اول نیست که شاهد این گونه اتفاقات ناگوار به دلیل نبود وضعیت مناسب مالی از سوی پزشکان هستیم، جای تعجب دارد که چرا مراجع قضایی به طور جدی این قضایا را پیگیری نمی‌کنند و با خاطیان این قضایا برخورد جدی نمی‌شود.

 

دبیر مجمع عدالت خواه شیراز با اشاره به اینکه این برخوردها برخواسته از نظام سلامت مشکل‌دار کشور است، تصریح کرد: زمانی که پزشکان حقوق چندین برابر از سطح متوسط جامعه دریافت کنند، غرور ناشی از آن باعث همچین برخوردهایی در جامعه می‌شود.

 

طاهری با بیان اینکه حقوق چندین برابر پزشکان باعث می‌شود خود را طبقه‌ای جدا از مردم به حساب آورند، بیان داشت: این سبب می‌شود به خود اجازه چنین حرکت‌هایی بدهند که با اصول اسلام و انقلاب هیچ سازکاری ندارد و هر انسان آزاده‌ای را از هر دین و فرقه‌ای آزار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم که مراجع قضایی برخورد شایسته‌ای با خاطیان این ماجرا داشته باشند، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان نیز به جای پرورش پزشکانی که خود را برتر از اقشار جامعه می‌دانند، در جهت اصلاح نظام سلامت کشور قدم بردارد.

 

دبیر مجمع عدالت خواه شیراز در ادامه بیان داشت: از وزیربهداشت خواستاریم تا از طرف جامعه پزشکی از خانواده‌ این کودک عذرخواهی کند تا مرحمی بر دل این خانواده باشد.

 

طاهری با بیان اینکه مجمع عدالت خواه دانشجویان دانشگاه‌های شیراز این گونه حرکات را به شدت محکوم می کند، تصریح کرد: مجمع عدالت‌خواه دانشجویان دانشگاه‌های شیراز خواستار آن است که پزشک و تمامی دست اندرکاران خاطی باید برکنار و مجازات شوند تا درس عبرتی برای این‌گونه از پزشکان شود.

 

تقدیر نامه

نمایندگان محترم مجلس فارس

استاندار محترم فارس

فرماندار محترم شهر شیراز

شهردار محترم شهر شیراز

ریاست محترم شورای شهر شیراز

دادستان محترم عمومی استان فارس

ودیگر مسئولین محترم استان

 

   موفقیت ارزشمند شما مسئولین محترم و انتقاد پذیر شهر شیراز سومین حرم اهل بیت،در کسب رتبه ی اول قتل در کشور را که براساس مدیریت جهادی شما شکل گرفته است، تبریک عرض نموده و ضمن سپاس و قدردانی از زحمات و تلاشهای صادقانه و بی وقفه ی شما مدیران و مسئولین محترم استان فارس ، امیدواریم با موفقیت های روزافزون، و با کسب مقامات عالیه در حوزه هایی از این گونه موارد موجبات توسعه و ارتقاء خدمت رسانی مطمئن ومطلوب تری رابرای مردم عزیز شهرمان به ارمغان آورید.

قطعا کسب رتبه ی سوم بیکاری و رتبه ی اول قتل در کشور،نشان لیاقت شما مدیران و دولت مردان است.

 از شما متشکریم که به خوبی و با تدبیر شبانه روزی و ولایت مداری تمام،شیراز را به شان سومین حرم اهل بیت شدنش نزدیک کردید.

البته که نقش الگوهای توسعه ای شما در مدیریت این استان،که برگرفته از الگوی توسعه دوبی،مالزی و ... می باشد،نقش مهم و بی بدیلی در این رکورد تاریخی داشته و ما به نوبه خود از حاکمان و مدیران آن کشورها نیز،نهایت قدردانی و سپاس خود را اعلام میداریم.

به شما مسئول عزیز یادآور می شویم که مسئله قتل تنها مسئله جنایی و پلیسی نیست ،بلکه ریشه در اقتصاد و فرهنگ و سیاست و... دارد و ارتباط نزدیک شما مسئولین ارگان های مختلف استان مزید علت شد تا به همه ی شما عزیزان مسئول و مدیران دلسوز که در رسیدن به چنین مقام والایی شریک و همراه هستید خاضعانه  تبریک عرض کنیم.

ان شا الله درسایه الطاف خداوند منان همواره سلامت و دلسوز باقی مانده و پیش از پیش با بهره گیری از این نوع مدیریت مثال زدنی بتوانید استان را در رسیدن به جایگاهی که شما مسئولین جهادی و توانمند آرزوی آن را دارید،دست پیدا کنید.

 

کاپیتولاسیون مالی دولتی ها

فاجعه هنگامی رخ داد که دلسوزان نظام را سرگرم کرده بودند به زمان اندکی که جناب لاریجانی برای تصویب-بخوانید تحمیل-برجام اختصاص داد،اعتراض ها بیشتر پیرامون محدودیت زمانی در مقایسه یا اهمیت موضوع و جلوگیری از طرح نظرات نمایندگان می چرخید.

 

موضوع برجام و عملکرد مجلس که قشر عظیمی از امت حزب الله را به خود مشغول کرده بود از مباحث با اهمیت کشور بود که
  جایگاهش محفوظ است لیکن در این گیر و دار،آنچه مغفول ماند تصویب همزمان محرمانه بودن دارایی مسئولان که می توان آن را کاپیتولاسیون مالی مسئولان خواند که رئیس کهنه کار مجمع تشخیص در سایه دو گانه خوانی های جناب لاریجانی در موضوع مهم برجام –شاید نیز هماهنگی استاد و شاگرد-آن را با قیام و قعودی زیرکانه بر انقلاب مظلوم اسلامی تحمیل کرد.

مگر کاپیتولاسیون،همان امتیاز ویژه ای نیست که آمریکایی ها درصدد تحمیل آن بودند،مگرهمان ویژه خواری و امتیاز خواهی ویژه ای نیست که امام پا برهنه گان و مستضعفین، خمینی کبیر را به تکلیف شرعی رسانید تا بر سر قم ونجف و عالم و عامی فریاد کشد؟

 

اگر در خاطره ها مانده باشد رهبر فرزانه ی انقلاب نیز از آغازین روز های امامت خویش دو موضوع را برجسته کردند:

یکم:خاطره ی تلخ ملت از خباثت و خیانت های آمریکا و ضرورت مقابله ی هوشمندانه با توطئه های شیطان بزرگ

و دوم:وجوب پرهیز مسوولان از مال اندوزی،این هر دو گفتمان اصلی رهبری در تمام سال های پس از رحلت امام را تشکیل داد،زندگی زاهدانه ی حضرت ایشان که نه تنها خود بلکه فرزندان و اهل بیت خود را نیز از کام جویی دنیایی محروم کرده اند تا جایی که شب عروسی فرزندشان متوسل به چند تکه نان خشکیده و بیات شده ی ته مانده ی سفره می شوند اما دریغ و صد حیف که شیوه ی علوی –که دشمنان قسم خورده را نیز به تحسین و تعظیم وا داشت-وآن همه فریاد های دلسوزانه و نصایح پدرانه هرگز نتوانست طلحه ها وزبیر ها و آقازاده های سعد ها و عوف ها را از دست اندازی به اموال عمومی و ثروت اندوزی های نجومی باز دارد.

 

 همانگونه که فریاد های علی مانع دنیا خواهی و زر اندوزی مجاهدان دنیاطلب صدر اسلام نگشت،اینک اما فاجعه ای بزرگتر ،مصوبه ای است که بالاترین دستگاه قانونگذاری نظام برای در امان ماندن ثروتهای بیکران آقاها و آقازاده ها در هیاهوی تصویب برجام بر انقلاب خمینی تحمیل کرد.

 

شاید هم این روز ها بزرگانی که خود پیشتر داعیه رهبری داشتندو دارند درصدد انتقام از آن پیر سفر کرده اند.همان ها که با نقل خواب و خاطره می خواهند امام خود ساخته و تحریف شده ی خود را جایگزین امام پا برهنگان کنند وبا سانسور صحبت های امام، شعار اصلی انقلاب را،آن هم به نام و هزینه ی معمار انقلاب از ضمیر مردم حذف کنند.

 

گویا فراموش کرده اند که امامما مستضعفین و پا برهنگان به آن مرفهین همیشه مدعی می فرمود:

«باید هم در متن قوانین و مقررات و هم در متن عمل و عقیده و روش و منش جامعه پیاده شود و مصلحت زجر کشیده‌ها و جبهه رفته‌ها و شهید و اسیر و مفقود و مجروح داده ها و در یک کلام، مصلحت پابرهنه‌ها و گودنشینها و مستضعفین، بر مصلحت قاعدین درمنازل و مناسک و متمکنین و مرفهین گریزان از جبهه و جهاد و تقوا و نظام اسلامی مقدم باشد و نسل به نسل و سینه به سینه شرافت و اعتبار پیشتازان این نهضت مقدس و جنگ فقر و غنا محفوظ بماند و باید سعی شود تا از راه رسیده‌ها و دین به دنیا فروشان، چهره کفرزدایی و فقرستیزی روشن انقلاب ما را خدشه‌دار نکنند و لکه ننگ دفاع از مرفهین بی خبر از خدا را بر دامن مسئولین نچسبانند».
صحیفه امام، جلد 20، صفحه 
333

 

همانطور که شاهد بودیم مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر خلاف فرمایشات امام ،مصلحت مرفهین و مسئولین را بر مصلحت پابرهنگی و گودنشینان ترجیح داد و قانونی تصویب کرد که بر اساس آن مسئولین حق اضافه کردن بر مال اندوزی خود دارند و هیچکس حق اعتراض ندارد